Over welk land zingt system of a down in BYOB?

Ze zingen: " why do the presidents don't fight the war, why do they always send the poor?" ik dacht dat ze het over een islamitisch/ arabisch land hadden maar ik weet het niet precies. Over welk land zingen ze?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben het over het meervoud presidents, dus niet over één specifieke president. Dus gaat het niet over een bepaald land, maar over politici / machthebbers in het algemeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan je zo niet zeggen, om de zoveel jaar komt er een nieuwe president. Daar kan het meervoud ook vandaan komen. Tijdens de Vietnam oorlog was er een andere dan tijdens de 1e Golf oorlog.

Antwoorden (2)

Het lied gaat niet over een specifiek land. Er wordt gewoon in het algemeen gesteld dat politici oorlog beginnen maar verwachten dat het arme volk voor hen gaat vechten.
Amadea
12 jaar geleden
Het is redelijk algemeen, maar als je bepaalde stukken uit de tekst leest dan gaat het toch vooral over de U.S.A (V.S.)

"Presidents" is iets typisch amerikaans, anders hadden ze het wel over leaders o.i.d. gehad. (ik weet dat er meerdere landen een president hebben)
voor "Fort Knox" en "freedom" geldt hetzelfde.
"obey, buy, die": duidt op kapitalisme. (dit komt uit de clip)