Waarom spelen veel gitaristen in een Es/Dis stemming?

bijv slash en in sommige gevallen jimi hendrix.

waarom Es ipv E?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Het heeft volgens mij vooral te maken met het feit dat je snaren dan gemakkelijker te buigen zijn. Ik bedoel, wanneer je een solo speelt en je gaat een noot naar omhoog, als je begrijpt wat ik bedoel? Maar ook, zoals in de reacties staat, omdat het een andere sound geeft, moeilijk te omschrijven maar je merkt het wel wanneer je het probeert natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms wil je net een toontje lager kunnen spelen, en dan moet je een iets andere stemming gebruiken. Je ziet vaak dat alle snaren een halve toon lager gezet wordt. (Es, As, Des, Ges, Bes, Es).