Hoeveel uur kan een jongen van 15 naar een scherm kijken zonder dat het slecht voor je is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

In die ds en psp boekjes staat max 1 of 1.5 uren spelen en daarna een half uur pauze maar ik denk dat als jij 3 uur non-stop door gaat dat het al slechr is voor je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een half uur. Langer is nergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is nergens op gebaseerd, bovendien kan het wel nodig zijn, of kan het gewoon leuk gevonden worden.!
Wanneer je belangrijker dingen te doen heb ,en je gaat door met naar het scherm te kijken is het slecht voor je.

Deze week kwam wel het volgende wetenschappelijk artikel hieromtrent in het nieuws:

"Zes uur per dag televisiekijken verkort leven met vijf jaar"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste is wat mij betreft een foute stelling.
Correlatie leidt NOOIT tot een causaal verband. Daarnaast gaat het artikel ervan uit dat je door zo veel tv te kijken te weinig beweegt. Het is echter goed mogelijk om naast die zes uur per dag tv kijken, voldoende te bewegen. Ook kan ik tv kijken terwijl ik sport. En als je wat belangrijkers te doen hebt, is het dan slecht om langer door te blijven kijken? Dat ligt er aan wat jij slecht vindt, maar ik neem aan dat de vraagsteller het hier over de gezondheid heeft. Dan gaat dit dus vaak niet meer op.
Achter elkaar? Zo'n 14 uur vermoed ik. Daarna is je lichaam hard toe aan de nodige rust, slaap.
Naar een scherm kijken is op zich niet ongezond, mits je voldoende knippert. Het ongezonde is dat je achter dat scherm niet tot nauwelijks beweegt en de neiging kan krijgen ongezond voedsel tot je te nemen. Daarnaast kun door teveel beeldschermtijd je sociale leven verwaarlozen en dat is geestelijk niet gezond.
Een keertje wat langer achter een scherm is niet schadelijk maar op de lange duur doe je je lichaam en je geest tekort en dat zal zich wreken.